Kisah Lawak Pesakit Mental



Kisah Lawak 
Pesakit Mental

Satu hari seorang pengawal membuat rondaan disetiap bilik orang sakit mental, dalam rondaannya dia terdengar nyanyian yang merdu walupun tak bunyi macam suara Mawi tapi suaranya memang hebat dengan suaranya yang tersendiri mengalunkan lagu Intifada.

Kata pengawal itu dalam hatinya,"tak sangka ada juga orang yang sakit mental ni boleh menyanyi dengan hebat. Ingatkan radio atau kaset yang dipasang oleh pengawal yang lain." sambil melihat dari luar pesakit tu menyanyi sambil telentang di atas katilnya. Pengawal terus melalui bilik itu dan berjalan terus untuk meronda kebilik2 pesakit yang lain.

Setelah selesai pengawal berpatah balik. Apabila sampai ke bilik pesakit mental yang menyanyi tadi ia masih menyanyi tetapi kali ini lagu aduh saliha pulak. Dia menyanyikannya memang hebat, bagus sekali tone suaranya , cuma dia sakit mental aje kalau tak boleh buat album....tapi kali ini dia menyanyikan lagu aduh saliha tu dalam keadaan meniarap, lagu intifada yang mula2 tadi terlentang? pengawal tu hairan dan bertanya pada pesakit mental tu...

"kenapa kamu menyanyi meniarap? tadi terlentang?"

Jawab pesakit mentaltu.....

"Tadi SIDE A...ini SIDE B lah pulak...."

Pengawal tupun beredar dari situ dan berkata dalam hatinya.."betul jugak"

heeeeheeee...."


Kisah Lawak 
Pesakit Mental



4 comments

hnahdy said...

adoi la.hahaha

miz ruha said...

pengawal tu pun ikut sama sakit mental... hahaha...

CikNana said...

dorg tu sbenarnya bukan sakit mental bah tu..mmungkin ada sebab kenapa dorg jadi mcm tu..kesian dorg tu.bukan dorg mau jua kan jadi macam tu..apa2pun,lwak citer tu..:)

Fendy said...

bila da lama hidup dgn pesakit mental...pengawal tu pon terikut2 mental gak...haha

Powered by Blogger.