Info Pulau Perhentian





 Info Pulau Perhentian

Pulau Perhentian antara pulau yang popular dikalangan pelancong tempatan dan luar negara. Terletak 21 kilometer dari pinggir pantai Terengganu,
pulau ini terbahagi kepada dua iaitu pulau perhentian besar dan pulau perhentian kecil.

Perairan disekitar pulau ini ditaburi terumbu karang serta menawarkan permandangan bawah laut yang hebat dan menyeronokkan. Pulau ini juga sering menjadi tumpuan penyu hijau dan hawksbill untuk bertelur.

Selain melihat keindahan dasar laut Pulau Perhentian yang cantik itu, pengunjung juga boleh melakukan pelbagai aktiviti lain antaranya meluncur papan air, belayar, berkenu, memancing air laut dalam, snorkel atau mungkin hanya bersantai di tepi pantai saat matahari terbenam.

Apa yang menariknya, dengan perkampungan yang kecil dan resort yang lebih berkonsep ringkas, anda pasti akan berasa lebih tenang dan selamat.

Bagaimanapun, Pulau Perhentian hanya boleh dikunjungi selama enam bulan setahun manakala bulan lain ditutup ketika Monsun Timur Laut
Peta Pulau Perhentian

Sumber : Surat Khabar Harian Metro

4 ulasan

Unknown berkata...

Negeri cantik, budaye menarik. Ganu nelang! :-)

Unknown berkata...

blog yg menarik. saya dah vote. saya juga harap jiwarosak vote blog saya saluran07.blogspot.com bagi kategori best auto blog di http://www.socialmediaweek.com.my/awards/category.php?id=17 undi anda dan pengunjung blog ini amat saya hargai.

Unknown berkata...

raja bio : hee thanks :)

azelery : oke thanks.. vote kembali utk anda :)

Arra Ahmad berkata...

tak pernah sampai lagi..:P

Dikuasakan oleh Blogger.