Cerita Lawak : Al Kisah Ayam dan Lembu Membebel



Cerita Lawak

DIALOG AYAM DAN LEMBU

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah 
dapat anak dua tiga ekor. 
Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. 
Tapi manusia ni memang tak berhati perut. 
Hari-hari dia orang makan
telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. 
Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, 
hari-hari manusia minum susu aku tapi 
sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : !@#)@!~$*@^#

heeee....

Kredit to : Fanpage

jom kenali blogger pemes : si Taotau dan si Namia 
blogger cOmei : si LuNa Qiszara


12 comments

Niza Romli said...

keh3..lawok2

AbgferOz said...

Niza : heee.. saboe jela..

Saddila said...

ehhh ?? hahaa gilo .
:))

Pecinta Sukan said...

hahaha..kalau panggil lembu 2 mak agak2 apa lembu 2 nak panggil kita??

AbgferOz said...

saddila : hehehe.. :)

pecinta sukan : moOOooo... tuh jela yg mampu kowt :P

shahdiana said...

dah penah baca ni...sian kan lembu..tak baik buat mak lembu kecik hati

Nafisah Ruslan said...

sengel

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

kih3 lawak2...kalau macam tu la ramainye la 'anak2 lembu'....;p

MaYa MustWany said...

hahah..dua22 ekor rasa nak disembelih..hihihii..

AbgferOz said...

shah : heee.. takpe2 skurang2nya ada gak yg ngaku mak :P

nafisah : hihihi senget jew :P

aishah : hahah naseb sya tak minum susu lembu :P (dan dan tak ngaku)

maya : hahaha.. itulah yang sebaiknya.. hik hik

Elie Lily said...

kah-kah! memang buat gelak kot baca nih! haha

AbgferOz said...

elie : heee.. da jumpa mak kew ? hahahaa.. larikkkk...

Powered by Blogger.