Hantu Keropok Lekor Mengamuk



Keropok Lekor

heeee... semalam lepas tawarih tarawih aku tengok
ayah aku bawak balik 1 bungkusan tapi taktau la ape dia..
slalu ayah aku bawak balik coklat jaa... tpi kali nie
besor plak plastik dia... so aku pown godek2 la..

lepas godek2 aku tersenyum panjang bile tengok
keropok lekor kelantan berbalut2 lagi tak masakk...
heeee.. aku pown cakap la kat mak aku... mak ooOooo mak...
takkan nak tengok jaa.. dah ngidam da nie...

hik hik hik... nak masak malas..
nak makan rajin la plak.. heee :)~
asal masak ja habis asal habis ja masak..
heee... tak sempat masak habis dalam pinggan
dah kosong kembali... hik hik hik..
sampai la satu tahap mak dengan ayah aku dah ngalah..
pewut dah penuh katanya... hik hik hik...

tinggal sepinggan lagi kopok lekor..
semua untuk aku keh keh keh...
dengan semangat aku makan seketul demi seketul..
last2 skali bapak aku perli aku..
anak siapa la ni... isk isk isk..
aku pon balas la balik... heee tengok la siapa bapak dia..
keh keh keh mak aku tergelak ja....

kesudahannya kul12 tgah malam dah terbongkang
tak larat pewut dah nak meletup..
pushhh pushhh pushh... heee...
pagi2 nak sahur makan nasi suku pinggan pown tak larat..

p/s... heee.. aku ni pantang sket nampak keropok lekor..
almaklum la bila nampak ja keropok lekor terus bertukar
jadi hantu kopok... keh keh keh...


18 comments

Nurfazilah Cipa said...

wah!!tbe2 teringin nk buke kropok lekor la pulak nih:)

ziana said...

ishh ingatkan abgteror mkn abis bapak ngamuk..buat suspen jer..

AbgferOz said...

nurfazilah : hahaha... jgan terlebih mkan mcam feroz dah lew.. hihihi

ziana : adehhh abgteror plak yg dpat nama.. heee.. silap orang nie :) hik hik hik

zaty luvlianncezzz said...

wooooooohoo. sodapppnye.huk3

S a l a m r a m a d h a n~
Jum hayati di sini (^o^)
suatu kisah di ramadhan

AbgferOz said...

zaty : hik hik hik... mesti lo sedap :) hihihi

cucu umie said...

wah..terus terbongkang bro dekt situ yer..gaga tpy keropok lekor memmang sedap kot..iashhhh

AbgferOz said...

cucu : heee.. tau xpe.. terutama dari klantan dan terengganu...

Yuyu Musa said...

lama tak makan kepok lekor...sobsss

AbgferOz said...

yuyu : heee.. meh2 nak blanje kopok hik hik hik

Famili Ceria said...

kopok lekor memang sedap..tiap2 petang masa sebelum posa mesti beli punya...


Mai la lawat blog saya:
http://depalma-sp.blogspot.com/

eqbalzack said...

saya follow abg feroz..hmm..terasa muda pulak!

Abe Goreng said...

Uih! Sedap gila kopok lekor. kalau cicah dgn sos die mmg sdp.:D

UPDATE: Kat Bazar Ramadhan Pun Jadi!!!

Ms. Dyla Qistina said...

>_< memang sedap!!! dah pernah rasa - DQ

CikFF said...

dap nyo....!!!

AbgferOz said...

famili : heee... mmg terbaek.. tpi yg kl pnye dah byk tepung plak..

eqbal : hahaha.. dan2 jew adkferoz jew :)~

abe : yups.. tpi ari tuh dpat sos cili yg ada bwang putih so tak minat la :)

dyla : heee.. nnti nak rasa lagi kasi feroz sket :P

cikFF : sodap la.. dah raso blum ?

Terbelog said...

alamak..
lapo la bc entri ni
terbau-bau kat idung
kopok leko!

Fathiah Hamim said...

tak suka kopok yang banyak tulang besaq-besaq. penah tercekik. T______T

nazirah said...

wah takutnye saya....

feroz : hantu kopok

oh lariikk hehehehe

Powered by Blogger.