Kisah Si Penipu Kantoi Sudah





Kisah Si Penipu Kantoi Sudah

Seorang pemuda yang baru sahaja menamatkan pengajiannya dalam bidang kaunseling telah membuka kedai pertamanya di pinggir bandar. Beliau telah membuka kedai tersebut selama seminggu tetapi ia masih tidak mendapat sambutan. Memandangkan hari telah menjelang tengahari, pemuda tersebut mula gelisah kerana tiada seorang pun pelanggan datang untuk mendapatkan khidmatnya dalam bidang kaunseling. 

NAmun pada hari tersebut, nasib seakan menyebelahi dirinya apabila seorang lelaki datang menghampiri kedainya dengan langkah yang penuh bergaya. 

Dalam hati pemuda tersebut, inilah pelanggan pertama aku dan aku perlu menunjukkan reputasi yang baik padanya. 

Lantas dia mencapai telefon dan bercakap dengan nada yang kuat
"HEllo Dato, takpa saya akan uruskan segala-galanya, Dato jangan bimbang sebab syarikat saya memang terkenal dengan reputasi yang gemilang, lagipun kami tak pernah mengecewakan sesiapapun. Yang penting ialah staff syarikat Dato nanti akan lebih bersemangat dalam menjalankan tugasnya. Ya....Ya....Lagipun fasilitator kami bukannya calang-calang orang, memang hanya yang terbaik sahaja akan kami pilih bekerja di sini."JElasnya kagi dengan keyakinan yang tinggi. 
"Ok, takpalah Dato jangan bimbang, saya akan bereskannya secepat yang mungkin." Ujarnya pada akhir perbualan 

Lelaki yang berjalan dengan penuh gaya tadi berdiri betul-betul di hadapan pemuda tersebut sambil tersenyum dan dengan penuh hemah, dia menegur 

"Ya, ada apa yang boleh saya bantu Encik?" 

"Saya datang nak pasang talian telefon" Ujarnya lagi dengan senyuman yang penuh bermakna



p/s... hik hik hik.. kan kantoi sudah..

Kisah Si Penipu Kantoi Sudah


6 ulasan

Cik Fie berkata...

haha..kantoi sudah.. XD

AbgferOz berkata...

cik fie : hehehe kantoi suda :P

Amalina Ali berkata...

HAHAHA... Menyol!

Akemal berkata...

kantoi! haha

crax_up berkata...

Kantoi!!!!!!!!!1

crax_up berkata...

Kantoi!!!!!!!!!1

Dikuasakan oleh Blogger.