Kisah Menantu Terlampau



Kisah Menantu Terlampau

Menantu oh Menantu.

Mamat dan Minah telah melangsungkan perkahwinannya.

Selepas semuanya selesai dan semuanya nyenyak tidurnya, Pak Haji Dollah, bapa mertua Mamat, bapa Minah lah tuu, mengejutkan semua isi rumah untuk solat subuh. Semua isi rumah pun bangun dan si Mamat dan Minah pun bangun mandi dan bersiap untuk mendirikan solat subuh. Tapi dek kerana lewat bangun, maklumlah malam pertama, Si Mamat tak sempat bersolat jemaah dengan Pak Haji Dollah. Walaupun telah dikejutkan awal oleh isterinya Minah. Dia dok asyik berbaring dek kerana penat, membetulkan urat-urat yang lenguh semalam.

Maka, Pak Haji Dollah pun suruhlah menantunya tu solat sendirian ketika ahli keluarga lainnya sedang berwirid. Si Mamat pun qamat dan dirikanlah solat subuhnya. Selepas selesai solatnya dan memberi salam.

Pak Haji Dollah pun menegur menantunya Si Mamat tadi, "Hai Mat kenapa solat subuh tiga rakaat?" lantas Si Mamat Jawab "eh.. ia ke? tiga rakaat ker?rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi."

Masya Allah.. mengucap panjang Pak Haji.


p/s... kan dah kantoi.. lain kali kalu nak berumahtangga persiapkan la
asas/tiang agama tuh dulu..

Kisah Menantu Terlampau


5 comments

Eca Dwinky Asha said...

hahaha....buat malu je..

Adtrimon said...

Seru tu gan :D

Ikhmal Malique said...

sengal..boleh pulak menjawab tu eh, rasa-rasanya dah cukup empat rakaat tadi.hahaha

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

camner lah boleh kahwin too

Farah Zahid said...

ini macam bangang.. hampeh sungguh..

Powered by Blogger.