Cerita di Sebalik Pelacur dan



Cermin Penipu

Apa yang anda lihat dan fikir kadang2 tidak sama 
dengan apa yang SEBENARnya BERLAKU...

tak percaya.. ?
jom baca bawah ini dan nilai sndiri mungkinkah itu 
yang sebenarnya terjadi...

Bila jumpa pelacur tepi jalan, orang akan kata “eee
perempuan kotor ni” Padahal kita tak tahu dia telah
dijual oleh bapanya ketika umur 10 tahun.

Bila jumpa bekas banduan, orang akan kata “ish
penjahat ni. jangan dekat dengan dia” Padahal kita
tak tahu dia telah difitnah mengambil rasuah oleh
sahabat karibnya sendiri. 

Bila jumpa pesakit mental, orang akan kata “orang gila ! jangan kacau aku” 
Padahal kita tak tahu dia telah didera oleh mak
tirinya hingga mengalami trauma berpanjangan.

Bila jumpa lelaki muka hodoh, orang akan kata
“euww hodohnya. siapalah nak kahwin dengan
kau tu” Padahal kita tak tahu lelaki tu kehilangan
ketampanannya akibat melecur dalam usaha
menyelamatkan ibunya dalam kebakaran.


soo.. kadang2 apa yang kita lihat dan fikir tak semestinya
betoi.. hidup ini tak semuanya negatif..
berfikirlah dengan positif dan 
salin memaafi sesama manusia..


7 comments

fyna said...

betul tue. selalunya orang menilai secara luaran. tak kenal hati budi lagi. =='

Jari Jemari said...

tol2.. pollow anda.. =)

nazirah said...

yup betul tu ..
jgn nak pk negatif
je.. positive ok hee ;)

Arra Ahmad said...

insaf jap...haha

Feroz Othman said...

fyna : yupss org slalu menilai ape yg diaorg nampak :)

jari : mane ada tol kat sni :P thx

naz gemok : heee kan kan positif ok gemok :P

arra : skejab mane ckup :)~

Zulaiqa Nazri said...

yup~husnu z0nnn..
bersgka baik itu penting,,,

AbgferOz said...

zulaiqa : heee yups btoi tuh :)

Powered by Blogger.