Cerita Lawak : Harta Pusaka Terakhir Si Nenek..



Nenek

Cerita Lawak
Harta Pusaka Terakhir Si Nenek

Setelah sekian lama di perantauan akhirnya Rahmat pulang ke
kampung untuk berjumpa dengan neneknya.

Nenek : "Rahmat, nenek sudah tidak kuat lagi, nenek
minta kamu sambung mengusahakan kebun nenek..."
Rahmat : "Jangan cakap macam tu, nek..."
(dalam hati, tak sia-sia aku balik kampung... dapat pulak harta pusaka nenek).
Nenek : "Segala isi perkebunan, ternakan, villa, traktor untuk kamu.
Tolong jaga baik-baik, jangan lupa disiram tiap hari tanaman nenek."
Rahmat : "Baik nek, nenek jangan bimbang tentang hal itu...
Tapi dimana kebun nenek? Rahmat tidak pernah tahu?"

Nenek : "Di Facebook nenek, FARMVILLE,
 nanti nenek bagi tau passwordnya."
Rahmat : @#^()%@$&%

hik hik hik..
kesimpulannya, nak menolong jangan mengharapkan balasan...
nanti sendiri yang hampa...
kan doh terkono...

Lawak ini di Ambil dari : LAWAK LAWAK


6 comments

Jai said...

Ha3.. Nenek zaman moden..Teringat lagi kat pakcik aku, dah tua sangat dah, sibuk juga ber'facebook'''.. ngeee..

Fathiah Hamim said...

perghhh moden sungguhh

AbgferOz said...

jai : hahaha sedia la kau terima wasiat dia nnti :P

fathiah : hahaha.. tuh la.. rasa nak sekeh pown ada...

Cik Nurul said...

cayalah nenek! -.- haha

MaYa MustWany said...

hohoho brutal nenek..

AbgferOz said...

nurul : heee... nenek sape la tuh ekk...

maya : hihihi.. demi facebook.. :)

Powered by Blogger.