Tips Mengurangkan Berat Badan..





syhhhh... sesi jujur bersama abgferoz ahaks..
kegemukkan melanda diri aku stelah bersara dari aktiviti rakan muda...
dari 55kg ke 68kg
fuhhh gila laa da naek btoi berat aku nie.. isk isk
dlu rajin btoi panjat buket, joging, kayak,
skrang nie rajin gak.. tp rajin tido :)
ngeee... isk isk isk...

smlam aku jelink2 la bdan kat cermin coz da lame x jeling
adushh skali tgok aduyaii.. otot 5bintang aku dah jadi 2bintang..
isk isk isk.. btoi2 dah tewuk nie..
pagi smlam gak la aku joging stempat, bumping
smuanye aku lakukan dlam rumah..
hahahahah.. terdesakkan ? kan kan...

malaysia merupakan antara ngara asia yg mngalami msalah obesity/kegemukkan..
adakah anda mngalami msalah yg sama ??
bagi aku msalah nie mmg bley di atasi slagi kita ada keinginan dan displin
xkira dimana2 kita bley snaman cuma maybe dalam cara yg berbeza..
time berjalan...dalam bilik air... time baring...
JANGAN jadikan msalah kegemukkan ini sbagai penghalang or faktor
yg mnyebabkan anda kureng keyakinan diri..
atasi msalah ini dngan bersaing dengan nafsu anda sndiri...

Tips Mengurangkan Berat Badan...
1. Makan Secara Perlahan
2. Perbanyakkan Minum Air kosong Terutama Sebelum Makan
3. Elakkan minum minuman yang bergas
4. Elakkan pengambilan Makanan Ringan
5. Tidur Dengan Cukup
6. Elakkan Makan Di Malam Hari - Selewat2nya 7mlm
7. Senaman 10minit Sehari
8. Belajar makan dalam pinggan yang kecil
9. Lebihkan Makan Sayur dan buah buahan
10. Hidup Biar Sempoi Jangan STRESS

p/s... fuuhhh.. ble la aku dpat mrase berat bdan 55kg smula ?
ngeeee... cayOrkk cayOorkkk..

8 ulasan

Mindbreaking berkata...

nak tips menaikkan beratkan badan plak

Abd Rahim berkata...

ada tak tips tegapkn badan....

K I L berkata...

tips baru:
ddk dpn komputer 24 jam :D

darkbatman berkata...

ahaha.. dh ade tips skg...bgs2 bro..leh ak jenguk salu.hehe

Unknown berkata...

hahaha lepas nie aku nak buat tips jadi superman mlaysia..
1. beli spender pink.. kalu ada bunga lagi cute
2. pkai di luar...
3. nnti2 aku smbung dlam post kmudian :)

Mrs Ijam berkata...

hehehe...sori..nak betulkan..
makan b4 8 malam..

elakkan amik snek di tengah malam.

MizShuai berkata...

gud luck!!!

amer_hoosynie berkata...

gemok = kiut... =D

Dikuasakan oleh Blogger.