Kisah Paling Seram - Gengblogger.com





1st Kem Di Sekolah..



cerita nie sebenarnya dah lama dahh..
tp ble teringat balik takut p0wn ada...
cerita dia start begini...
waktu aku darjah 6 dlu.. sekolah ada
anjurkan kem motivasi
hujung minggu di sekolah
smua darjah 6 wajib hadir termasuk aku..
so pngembaraan aku p0wn bermula lahh..
mlam yg pertama...
dalam kul 8 pendaftaran mcam biase la..
dalam kul 11 tuh tido time..
mcam biase la budak2.. mane nak tido awal terutama ble jmpa kwn2
aku p0wn gurau la dngan kwn2 alih2 smpai dekat kul 12..
ble dah kna sound dngan cikgu kitaorg p0wn balik la ke kelas tido..
aku tido di kelas 4B time tuh... mlam tuh mmg susah nak tidoo..
biase la 1st time tido luar dari rumah.. xslesa la.. pnas la..
sempit la..tp yg paling aku xgemar tidur tepi tingkap..
kdang2 pnas kdang2 sejuk.. seperti ditiup2..
mlam pertama tuh mmg susah nak tido..
pusing kiri pusing kanan mmg xtdo2..
dalam kul 3 or 4pagi baru aku tertido...

keesokan paginya aku bgun la mcam biase tp rase tersepit
mcam ada orang dok himpit2 aku aku p0wn marah la..
pasal duk semak2 kat tikar aku.. budak tuh dlam nada cuak blas nie tikar dia
aku cakap oit nie tikar aku la.. tgok nie warna biru.. line2 kuning..
dia ckap tikar dia..aku pelik la.. aku p0wn bgun tgok..
knape lain ja org2 disekeliling aku..aku p0wn kluar dari blik darjah ..
alih2 aku tgok aku dah berada di bilik 4C..
uikss.. aku dngan muke xbersalah blah mcam tuh jar dari blik ntah siapa aku xknai..
heran gak aku.. pdahal smlam tidur sblah kwn.. alik2 bgun jar dah kat blik lain..
isk isk.. pdahal smua blik di kunci dari dlam... xpe lar maybe kwn2 pekena aku kowt..

pagi mcam biase la ada kelas motivasi, aktiviti..
start mlam ke2.. aku dipndahkan ke blik 6H pasal kes smlam..
blik kwn2 gak lar.. mlam tuh cikgu ada buat BBQ so tdo lmbat sket la..
dalam kul 11.30 smua da masuk tido.. tp kwn2 aku ada plan lain
dalam kul 12.00pagi kitaorg kluar gelak ngusik org, jlan2...
dan dalam kul 12.30 kitaorg kna tngkap dngan cikgu.. alkisah kantoi..
so kitaorg p0wn didenda lew.. duduk kat padang.. alahh pe cuak duk ramai2 kat pdang..
kate mmber aku... last2 kitaorg dipecahkan duduk sorang2 jrak yg agak jauh..
dari pkul 1pg hingga subuh.. kate cikgu.. isk isk..

slpas ditinggalkan 10 minit.. aku dngar org berckap2.. maybe kwn aku la..
biase la bdak2 xreti dok diam walaupun kna denda...
tp ble dipkirkan balek.. smua kna duduk sorang2.. so aku heran gak..
tp biarkan la.. dalam 5minit kmudian bdak tuh lari kearah aku dngan tercungap2..
aku tnye dia asal kau dtang sini ? pergi la kat tempat kau..
dia nangis2 ckap xnakk....
aku tnye dia knapa ?? dia p0wn ceritalah kat aku..
waktu dia lepak2 kat situ ada org baling kulit pisang kat dia
dia p0wn marah la asal baling2 kat dia.. dia x toleh..
lpas tuh ada org baling lagi batu plak kat dia..dia pelik coz dia duk sorang ja kat situ.
dia toleh nak marahh.. alih2 tgok kat atas pokok pisang ada lembaga hitam besar tgah goyang2..

trus dia lari kat aku.. lpas dia cerita kat aku.. ape lagi.. aku lari laa..
ble bdak2 tgok aku lari.. smua pakat lari... 5 org kna denda 4 org ja smpai kat blik..
kitaorg maklumkan kat cikgu.. last2 terpaksa cari sorang lagi budak hilang..
isk isk isk.. dkat 20 minit cari.. xjmpa2... last2 ada sorang bdak nie berlari ke arah cikgu..
kitaorg p0wn pergi la dngar..rupe2 nye dia da jmpa bdak tuh tgah sedap2 tido kat blakang semak...
isk isk isk buat suspen btoi....

keesokan harinya mcam biase class dngan aktiviti...dan mlam terakhir nie yg
buat aku teringat2 smpai hari ini..
mlam terakhir.. mlam penghabisan..
mcam biase hari2 tido lewat.. mlam terakhir p0wn kitaorg tdo lewat..
mlam terakhir kitaorg lepak dngan cikgu.. maklum la dah kna kacu smlam..
so borak pnye borak pnye gurau.. da kul 1pg.. cikgu suruh kitaorg masuk tdo..
aku tetap xbley tdo.. aku tdo penjuru bilik dkat pntu..
sblah aku cikgu displin tdo.. fuhh slamat la kowt..
tp pagi tuh mmg terasa sjuk jar, harum ja mcam bau bunga.. mcam besh jar tdo..
terutama ada cikgu kat sblah rasa slamat tuh ada la..
pusing kiri pusing kanan dalam kul 3 trasa mcam ada org masuk bilik..
aku prasan la ada cikgu prempuan masuk.. dia nak tangkap gmbar..
so aku buat2 tido lar.. mlam tuh tido nyenyak..

keesokan paginya..
cikgu prempuan smlam dtang balek slepas cuci gmbar smlam..
kitaorg nak tgok gmbar tp dihalang ckgu displin..
aku sempat gak jelink2 tp xnmpak clear... ptg tuh aku masuk blik guru..
ada sorang cikgu tnye dah tgok ka gmbar tuh ??
aku tnye gmbar ape ?? ckgu ckap gmbar hantu ??
huh" gmbar hantu ?? mane2.. aku nak tgok..
cikgu tuh p0wn tunjuk la gmbar cikgu displin, aku dan hantu "lilin"
hantu tuh berdiri di kpala cikgu displin dan aku tgah jelink kitaorg tdo...
hantu tuh muka dia hijau, mata merah.. rambut smpai ke tanah berbaju puteh..
fuhh skali ja tgok trus ingat smpai skrang..
balek2 rumah 1 minggu aku terpaksa tdo dngan mak ayah pasal teringat kat
benda alah yg jelink aku waktu tido di sekolah..
ntah2 benda tuh yg angkat aku pindah ke bilik sblah pada mlam pertama..

tobat2..
 
p/s... kecik2 lagi dah ada peminat.. minah saleh
          tuhh mata hijau..
          korang ada ke pminat mcam nie ??











4 ulasan

DJF CloSet berkata...

jalan2 baca cerita seram....
salam ziarah dari rakan GB

Bukan Eciz berkata...

gila. buat seram aku je!

ain revival berkata...

xnak aku ad pminat camtu..
baek amik mamak bangla~hahah

♀ syera teli ♀ berkata...

perh , menakotkan .

Dikuasakan oleh Blogger.