Wednesday, October 31, 2012

Kisah Hadiah Hari Guru

6

Kisah Hadiah Hari Guru

Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah, di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid2nya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.

Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.
Murid: Tapi cikgu, hadiah macam mana?
Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah
hadiahnya, jika nelayan, ikan pun boleh..
Murid2: Ohh…. begitu..

Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah…..
macam2 ada. Tersenyum lebar cikgu ….

Cikgu: Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!
Mamat: Usung hadiah cikgu…. tu ada kat luar kelas.
Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????
Mamat: Ha….aaa (dengan bangga)
Cikgu: Ayah Mamat kerja apa?
Murid2: PENGGALI KUBUUUUR cikgu.
Cikgu: Patutlah... sob sob sob..



Kisah Hadiah Hari Guru

6 GigitaN:

haha..bwk batu nisan kat ckg dia :D

errk, insaf terus cikgu dia lagu tu.. apa2 pun cerita yg baik sbb ingatan yg sgt berguna :)

eeh ?! ~ ahahaaa.. terbaek lah entry neh .. hadiah hari guru.. cam cerpen komsas wktu lower form dlu .. hehe ::

follow sini ya:)


nice blog..keep blogging:)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More