Sudah Sampai Musim Buah Buahan



 Buah Betik yang BELUM MASAK

alahaiii... kalu balik je kampung mesti teringat
buah buah yang segar bugar... tapi apakan daya
bila kita balik je musimnya belum tiba..
rasa macam nak patah balik kl je kan kan kan.. ?
 penuh buah durian.. tpi yang gugur bley kire pakai jari..
sob sob sob.. dapat gak la merasa...
 buah nangka yang hampir hampir masak..
buah rambutan kegemaran ku.. dari kecik
sampai membesar ni lah pokoknya yg aku panjat
yang aku kait, yg aku goncang untuk dapatkan buah rambutan
hik hik hik tapi sayang buahnya belum cukup umur
untuk dipetik dan dimakan..

alahai.. da naseb badan.. balik kampung belum musim..
agak2 kalu ada rezeki boleh balik time hari raya aidilfitri
mesti dah masakkan kan kan..
harap2 tak habis dulu la..
hik hik hik...


4 comments

Cik Anis said...

sedap sedap ^^ jom follow cik anis :)

luqman zakaria said...

buah betik paling best..hehe...pokok jambu tade ke??

Feroz Othman said...

cik anis : hhihi mmg sedap :P

luqman : err jambu takdoo :P

shahdiana said...

banyak jugak buah-buahan dekat kampung ek...tak rugi balik cuma bila balik time buah sumer masak kena bawak kete besau sikit...hahaha

Powered by Blogger.