Kantoi Tak Puasa



Kantoi Tak Puasa

Kantoi 1
semalam aku lepak kat pandan jaya dengan kawan²..
tengah sedap2 borak datang sorang mamat nie.. jumpa kawan dia..
then mamat ni mintak kawan dia lighter..

mamat : ali (bukan nama sebenar) lighter ada ?
Ali : kau nak buat ape ?
mamat : aku nak bakar motor...
Ali : senyum ja..

aku dengan member aku dah jeling2 dah dua orang mamat tuh..
adeii.. selamber ja diaorg gerak sambil hulur2 rokok..

Kantoi 2
hari yang sama.. 30minit lepas tuh.. aku lepak kat .......
dekat dengan rumah aku..
tengah sedap2 borak dengan member aku tetiba masuk sorang mamat ni
dengan keropok dan air botol slamber je lalu sebelah aku...
aku pun sound la.. amboihh selamber ja bwa makan.. tak puasa ke..
dia senyum selamber ja blah jalan...


aduyaii.. tak beragak betoi.. kalu ye pun tak puasa..
RESPEK la orang lain yang berPUASA
takkan nak makan kaki baru nak RESPEK..

mudah-mudahan yang baca ni tak seperti mereka..
takkan la benda senang seperti puasa pun tak mampu nak galas..
kita sepatutnya bersyukur coz masih diberi peluang bernafas untuk
meraikan ramadhan tahun ini... 


8 comments

yusuflaili(Goku) said...

salam,
tulah..dari kecik tak berlatih puasa dah besar menyusahkan.

Onitsuka_hana said...

bukan orang islam kot

AbgferOz said...

yusuf : kdang2 kecik2 puasa bile dah beso nie yg mlas :P

onitsuka : errr confirm melayu :)

Anonymous said...

Puasa disertakan dgn Solat.....baru x sia2

Feroz Othman said...

anonymous : yups.. kalu puasa ja tak solat tak guna gak.. coz solat tiang agama :)

JebengOtai™ said...

alamak aih rugi nya x pose..bukan selalu..

puanbee said...

Pandan jaya ye .. hikss

AbgferOz said...

jebeng : tuh la.. rasa rugi ja utk dia.. isk isk isk..

Puanbee : heee knape nak singgah ke ? hihihih..

Powered by Blogger.