Pos Surat Lambat Sampai ?





Post Surat

adeii...betoi ka post surat skrang lambat sampai.. ?
tak macam dulu lagi.. ?

Kes 1 : hari tuh aku ada send surat pakai pos laju
hantar surat hari rabu pagi.. sampai hari isnin pagi
tak sampai² gak surat.. so ayah aku terpaksa faks balik
surat tuh ke abg aku..byk plak tuh..
then bila abg aku pergi ke pejabat pos nak pos surat
org pejabat pos tanya dia.. kenai tak orang bernama nie..
(dia pakai baju penguatkuasa) nama dia plak tuh..
adeiii...

Kes 2 : Petang Rabu minggu lepas adik aku ada pos surat
dari shah alam ke rumah aku (Ampang) pakai pos biasa jela..
 then baru je tadi sampai.. itu pun lepas
adik aku ke pejabat pos utk bertanyakan surat dia
yang tak sampai²....

adeii... rasanya dulu takda la lambat macam nie..
skrang macam lambat la plak..
ke family aku je yang terkena.. ? O.o"

lepas nie kalu ada surat penting terpaksa la pos
sendiri or faks je... O.o"

4 ulasan

ecadwinkyasha berkata...

pena kena....beli brg thru online.then,pos laju tu xtinggalkan pun notis suh ambil dkt pejabat pos laju..nasib baik ada nmbr tracking.leh track..huhuhu.

kalo mcm ne perkhidmatan pos,kad raya kena send awal sebulan sebelum puasa....hahaha :D

AbgferOz berkata...

ecad : heee.. send pkai facebook :P cpat sket smpai :P

Ms Ikin berkata...

rindu zaman pos/terima surat camni.. maslahnye, LAMBAT... -__-

Unknown berkata...

cahaya : heee.. tuh la.. sob sob sob

Dikuasakan oleh Blogger.