Cockatiel Terbang Larikan diri





Cockatiels Kesayangan

adeiii.. sedihnya entry kali ini..
cockatiels kesayangan si awang telah melarikan diri..

kejadian ini berlaku bila aku di Konvensyen Kelab Rakan Muda Malaysia
pada hari ke-2 bila dapat sms mak aku yang memberitahu
si Awang telah terlepas sewaktu nak bermain dengannya..
isk isk isk..
sedih gak..

hari2 belai dan main dngan si awang nie..
tup tap tup tap.. terlepas plak..
dah la manje.. mesra alam plak tuh..
mungkin dia terkejut tuh yg terbang laju..
al maklum la si awang aku nie lemah semangat..
penakut plak.. so dia tak bley dengar benda terkejut2
terus dia terbang laju...

tapi kalu nampak aku confirm dia akan terbang hinggap di kepala..
tapi nak buat gimane.. masa tuh masih ada di chowkit
untuk konvensyen.. nak balik pun rasa macam tak sempat ja
coz mak aku kasitau dah tak nampak dia..
maybe dia lari coz takut dengan gagak yang ada kat pokok sekitar..
adeiii.. sedih gila...
isk isk isk..

nak buat macam mane.. maybe tempat dia diluar sana..
bebas terbang di udara...
harap2 dia dapat survive coz si cockatiels ni memang
manja gila.. dan suka dibelai hari2
kalu tidak dia akan bising sepanjang hari..

gud luck Awang..

2 ulasan

beckhrooy berkata...

haha, dia mungkin akan dtg jenguk balik

Unknown berkata...

beckhrooy : hahaha dia terbang laju.. kalu dia singgah dulu confirm ingat jalan... ni dah lepas kemana tah..

Dikuasakan oleh Blogger.