Header Ads

Cerita Lawak : Isteri Terlampau



kartun awek

Cerita Lawak : Isteri Terlampau

Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makan malam
dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan
mereka yg ke 50 tahun. Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui,
susah senang kita tempuh, abang amat menyanyang Maria,
tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan
 abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni,
pernah tak Maria curang dgn abang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu,
lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang,
Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"
"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah,
dah tua dah dan memang berniat utk memaafkan isterinya,
"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama,
"Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin,
terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu
hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank"
"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isteri menyambung cerita,
"Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu
dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi
tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm.. sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan
maria kerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak",
kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"
"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan
dalam otak pembedahan?" si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat"
jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Maria ada pergi
jumpa doctor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang
tanpa bayaran apa-apa pun.." "Oh maria, walau perit hati ini mendengarkan,
tapi abang tetap maafkan maria
 sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana
sayangkan abang jugak..

yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri.
Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah,
"Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan
abang perlukan 248 undi lagi...."

Tan Sri pengsan kat situ jugak...

adeiii..gila otai bini dia...
hik hik hik..

p/s... heee..lawok lawok je.. jangan mareh..
Cerita Lawak : Isteri Terlampau

7 comments

Capid said...

otai betul bini dia.. hahhaha...

AbgferOz said...

capid : hehehe.. tuh la psal

Nur Zaheera said...

amboi. HAHA ! ini bukan otai, ini gilakkk. ahah

AbgferOz said...

nur zaheera : hahaha.. ape pon ta bley :P

Cik Jingga said...

curang...~

Arra Ahmad said...

haha..bukan 3 dah tu~~~hampeh!

Anonymous said...

MEMANG OTAI GILER................

Powered by Blogger.