Header Ads

Perlu di Kawal Masa Bulan Ramadhan



Bulan Ramdhan

selain mengawal nafsu makan dan minum.. ada benda lain
yang kita perlu kawal untuk mengelakkan pahala puasa kita
berkurangan mahupun terbatal...

Tangan

- yang ni memang kna kawal btoi.. kdang2 laju dari otak..
tercepuk orang, terkorek hidung, tersuap makanan,
terpinjam barang orang tak pulang2...heee bahayo naa..

Mata
- yang ni bahaya sikit terutama kaum lelaki...
kalu nampak yg putih2, yang seksi2 memang tak berkelip mata tuh..
kata mereka kalu tak berkelip tak dosa...kan kan kan heee...

Telinga
- yang ni kaum perempuan suka..
dah macam wajib da bagi sesetengah dari mereka..
kalu dengar gosip2, cerita2, mengumpat2 memang seronok..
heeee...yaaa ampuunnnn....parttime wartawan katanya...

Kaki
- yang ni tokei dia...
kalu dapat kawal kaki maka smua kita dapat kawal..
kalu nampak, dengar, benda yang tak elok si kaki
ni la yang perlu di kawal agar pergi ke tempat lain...
heee dengan kata lain kawal kaki maka kawal la semua...


Semoga Ramadhan kali ini memberi kita semua
seribu rahmat... amin..

19 comments

cucu umie said...

sam2lah kita menjge yer..incya-Allah

nazirah said...

betul2 feroz tu kawal mata tu.. taw.. ekekekke :))

saiazuan said...

slmt bramal.. playlist lagu aku ramadhan ni lagu2 nashid je ;)

AbgferOz said...

cucu : heee... same2 la kita yekk :)

nazirah : hahaha.. syhhh.. kantoi arr nanti.. tak kelip takpe :)~

saiazuan : alhamdulillah... bgus2.. tpi jgan smpai tertinggal solat dah la hahaha.. kusyuk dengar lagu :)

Eyka said...

klu nak kawl rambut je..masuk kategori mne je awk? hehe;D

#erk okbai! haha:P

AdinLala said...

Dan lagi satu hang tertinggal, jaga hidung.. Kalau dah tau iman tak kuat, jngn laa gatai sngt nak bau makanan.. jngn jadi mcm org isap gam.. Hahaha..

Nak terbang naik beskal mini ?? Hehe
JOM terbang ke ENTRI TERBARU AdinLaLa !
- Manusia Makin Ego : Wordless Wednesday

AbgferOz said...

eyka : rambut pergi bahagian C kaunter 4 tingkat 5 :)~ heee... rambut tutup bertudung sda :)

adin : hahaha.. hidung tuh aku slalu buat pergi bazar ramadhan dok sedut2 bau tuh yang tak bley bubuh hahahaa :)~

PeRmAtA bIrU said...

hahhah.. salam ramadhan abg feroz... kena jaga nih anggota2 yg penting yg boleh mencabar iman berpuasa... ehehhe...

AdinLala said...

Hahaha, dapat pulak sedut bau ayam golekk.. Perghhh, menyongek :)

AbgferOz said...

permata : heee... salam ramadhan gak :) yups.. anggota nie yg slalu tergoda :)

adin : heee... terbaekkk... ambik bau smpai ke perut.. keh keh keh

SiS NaD said...

Salam Abg Feroz...

Dengan erti kata lain, kawal nafsu.... Hehe!~ (^_____^)V

AbgferOz said...

sis nad : wsalam... heee.. btoi2 tuh la rumusannya... :)~

Eyka said...

erk ye ke? okei2...haha:P

diana said...

terima kasih atas peringatan..:)

AbgferOz said...

eyka : hehehe.. jgan mareh nnti kna lelong :)~

diana : heee.. same2 la kita yups sis :)~

Solihahazahar said...

Selamat Hari Raye *tibe2 :P

AbgferOz said...

solihahazhar : heee.. amboi2 ta sabor naa..

Terbelog said...

agree..
kalo dpt bt
bulan x puasa pun
cantik kan

fyna said...

hehe...tak boleh ngumpat2 la nih?
grrr...

Powered by Blogger.