Wednesday, July 20, 2011

Tong Gas Terbakar

21

Tong gas terbakar...

nak di pendekkan cerita semalam aku pergi pasar malam kat 
dengan kawasan umah aku.. seperti selalu.. asal selasa dan sabtu ja
aku mesti ke pasar malam.... kalu tak beli makanan
beli barangan yang murah2.. tak pown pi cuci mata ja.. 
hik hik hik... bila sampai satu kedai ni tetiba 
aku tengok api dah marak bila diteliti betoi2 
tong gas gerai tuh dah terbakar.. 
aku tengok hanya beberapa kerat ja orang 
termasuk aku yang cuba menjarakkan diri 
dari gerai itu sebaliknya orang ramai sibuk tengok 
tong gas itu terbakar..

walaupun owner gerai tersebut sibuk memadamkan
api yang marak di tong gas nya.. orang lain mcam 
seronok ja menonton wayang.. bukannya menolong atau
mengelak dari letupan yang bakal berlaku.. 
sebaliknya lebih suka menunggu ajal yang bakal tiba....

nasib baik kebakaran di tong gas itu dapat di padamkan
secepat mungkin...sekiranya tong gas itu tidak dpat
dipadamkan dan letupan berlaku... maka orang ramai
di sekeliling gerai tersebut la yang bakal PADAM
coz kat gerai tuh bukan hanya ada 1 tong gas...

p/s... orang kita lebih suka menonton dari
membantu mahupun menjarakkan diri..

21 GigitaN:

najihah : yupss.. api dah marakk.. tpi masih ramai penonton...

orang malaysia kan prihatin dan mengambil berat....

cik panadol : heee.... kalu jadi penonton ja tak guna.. bahayakan keselamatan ja...

biasa laa. org kita ni kan pemerhati yg prihatin.. perhati je laa.. haHa

ejulz : hahaha kalu mletup nnti aku tlong perhatikan diaorg plak :P keh keh keh...

ya rabbi... bahaya sungguh tahu!!! lain kali panggil bomba..

heheheh..jemput baca entry terbaru

entry ni dibuat kerana terlalu rimas dengan remaja sekarang yang jadi gila sebab cinta. aku tampar baru tahu.
http://holylightfarhaniza.blogspot.com/2011/07/trend-sekarang-jangan-menggelabah-la.html

fyna : heee... tuh la...

farha : panggil bomba lmbat sngat :)

err kalau meletup tue hangus..
btl la kbykn kita suka tgk mcm nonton wyang
tmbh2 kalau ad kmlangan

mungkin dierowg terkesima kot tgok kjdiaan tuu..tuu yg kaget jer bla tgok..huhuhu

azzeley : hahaha ramai plak yg kaget siap ada yg rakam2 lagi.. adehh

mak aih perkara yg pling ditakuti cahaya... tong gas terbakar.. aih.. tu la sikap org melayu kte mmmm

ala..perkara biasa tu zaman sekarang nih... dah terkena baru nak terngadah...salah kan orang..

bahaya giler weh kalau meletop......

bahaya giler weh kalau meletop......

hyazz : btoi btoi btoi :P

nizam : da terlebey gilo kowt hahaha..

cikg fikri : tuh la.. diaorg lagi sronok menonton :)

Memang selalu macam tu... Org tolong tgk je... Kalau kemalangan jalan raya pun mcm tu gak...

bahaye toll.. hope tak belaku macamtu at kite sume niee ..

nasib baik tak meletup.. kalau meletup jalan semua..

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More