Friday, April 1, 2011

AbgferOz Kahwin Esok

19

APRIL FOOL'S

Awal-awal skali aku nak mintak maaf sebab buat tajuk entry yang menipu..
sebenarnya apa yang aku cuba sampaikan kat sini adalah orang Islam
sepatutnya tidak menyambut perayaan atau hari april fool
disebabkan april fool mengajar kita untuk menipu @
hari yang membenarkan kita menipu
sedangkan didalam islam menipu itu adalah DOSA

Asal Usul April Fool

tanpa kita sedari, kita hanyalah manusia yang suka mengikuti atau mencontohi apa
saja yang datang atau hadir dalam hidup kita tanpa berfikir...

p/s... Janganlah Kita menyambut atau merayakan apa-apa perayaan
sekiranya kita tidak tahu asal usul perayaan tersebut....

19 GigitaN:

dedulu tak penah suka main bnda alah ni..ntah pape jek... tapi selalu prang kenekan nurul..grrrr

bila dapat tahu perkara sebenar, lagi lah dasat tak suke oke! huk3

~hendak lakukan papepun, kenelah tahu pokok pangkalnya..jangan main bedal jek..hurmmm

asal-usul april fool pon sebenarnya fool jugak..
sbb bukan fakta yg sahih..
seolah2 memperlekeh org Islam..

tp sama da sahih atau x, tetap xbleh sambut..

nurul : ya ya .. penah smbut.. tpi bufday kawan la.. dia lahir 1 april :P hihihi

bro solihin : ya ya.. tak kire la fakta tuh btoi atau tidak.. mmg da termaktub dlam islam menipu itu berdosa :) thx utk info kat blog bro :)

xske la...apatah april fool = besday IQ~~ huhuhu~

hik hik hik
happy bufday IQ

cik nani : da gosok gigi blum nak gigit orang ?? hahaha.. larikkk..

hihihih.. kalu esok kawen mane sempat nak update blog agi.. hahaha..

katakan tak nak pada april fool!

katakan ye pada mei fooL
hihihih

nanti na kwen betol2 jemput tw.. hohoho

hahahaahaha okek2.. insyallah..

tak mau tipu2. hehe ngarut je april fool ni :))

wany : tobat tak tipu da.. hihihi.

wany : tobat tak tipu da.. hihihi.

wany : tobat tak tipu da.. hihihi.

wany : tobat tak tipu da.. hihihi.

wany : tobat tak tipu da.. hihihi.

ITU SEMUA ajak jadi fooolllll. so, sape nak jadi fool buatlah,
tak nak jadi fool jgn lah buat... selamatkan iman. banyak lagi yg boleh buat yg tak fool

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More