Friday, January 14, 2011

sakit gusi dah 3 hari 2 malam

22

 
sakit gusi

aduyaiiii.... da 3 hari saket gusi x baek2...
isk isk isk...
geram la plak.. nie mesti pasal minum air milo ais
time hujan 2 hari berturut2...
uwaaaa.......

dah telan 2 pil p0wn x ok agi..
lepas nie nak try panadol plak la..
turunkan panas badan dlu.. da nak demam da nie..
badan da makin panas.. smlam kna hujan agi...
isk isk isk...

uwaaaa... saket sakett sakettt...
makan p0wn xslera....
xske xske xske...

p/s... korank ada cara cepat tak nak ilang saket gusi nie ?
saket gusi ok bkan saket gigi....

22 GigitaN:

pernah rase cam ni samapai gayah mls nk mkn..huhu

ngeee.. mmg x slera nak mkan..
smlam naseb x tercekik tulang ikan coz xbley nak kunyah.. huhuh..
mkan p0wn telan2 ja..

rumate pon ade yang kene sakit gusi 2 ari lepas..bahaye gak tu,,huhu

ouh.. ngeri nye.. sungguh x suka bila sakit gusi.. cuba gigit bunga cengkih kat tempat yg sakit.. gigit je.. jgn telan plak.. abah sy selalu buat mcm tu.. tp sy x cuba lagi.. ^_^

ahahaha...
lara : abah kamu gigi dia ada lagi x ? tkut nnti try2 gigi sya ilang plak :) hik hik hik..

hahaha.. ada lagik la.. kan ke bunga cengkih tu berangin,.. dia kecutkan sakit gusi tu.. petua tu dia amek kat kedai tabit cina.. sila la cuba,... sy xkan cuba selagi ada ubat lain.. ahahah

hahaha.. kmu xm0h try kmu suwuh den plak tryy.. hahaha .. xm0h xm0h..

hahahah... cuba la try.. kot berhasil... sy xmo.. gusi sy msh kuat

hihiihii... xm0h arrr..
kecian kan kan kan :P

alalalala.. siannye.. kumur pakai air garam suam.. kot2 boley kurang ke..

alalalala.. siannye.. kumur pakai air garam suam.. kot2 boley kurang ke..

memang sakit,cuba gi cr ubat..sian dia.nak mkn pun sakit.sis pernah gak kena cam tu.

dah try da kumur pkai air garam...
okie la sket... thanks smua :)
mmg saket sis

dah try da kumur pkai air garam...
okie la sket... thanks smua :)
mmg saket sis

dah try da kumur pkai air garam...
okie la sket... thanks smua :)
mmg saket sis

ubat gusi yang kt farmasi tu cuma ubat tahan sakit..kalau nak hilang sakit, beli antibiotik skali, baru kuman tu hilang...

kalau malas gi farmasi, kumur air garam jer...jgn kumur air gula lak...lol

hadoi..tak tahulah camne nak bagi ilang sakit gusi. tak try pegi klinik ke?kot ada ubat untuk ilangkan sakit tu

hadoi..tak tahulah camne nak bagi ilang sakit gusi. tak try pegi klinik ke?kot ada ubat untuk ilangkan sakit tu

hihihih.. air garam ?
dah try masin sehhh..
air gula xbley ka ? hihihih

amik ubat tahan sakit laa , symflex 55o , kalau bengkak , amik danzen sekali! semoge cepat sembuh k!

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More