Tuesday, September 28, 2010

I Love Malaysia

2




Cara terbaek meluahkan rasa cintakan negara...
lirik yang menarik
wlaupun suara dia x secute suara aku
hak hak hak..
tp semangat dia yg harus kita contohi..
jadikan video ini sebagai cth

p/s...i love Malaysia
credit to : TeacherShida

Monday, September 27, 2010

Kempen Menderma Darah

10

Click Dibawah Utk Jadual


Kriteria Penderma

  1. Sihat tubuh badan pada hari pendermaan.

  2. Berumur di antara 18-60 tahun

  3. Berat badan melebihi 45 kg.

  4. Tidur melebihi 5 jam pada malam sebelum hari pendermaan

  5. Tiada masalah kesihatan

  6. Tidak mengambil sebarang ubat-ubatan

  7. Telah mengambil makanan sebelum menderma darah

  8. Tidak terlibat di dalam sebarang kegiatan berisiko tinggi

  9. Pendermaan terakhir sekurang-kurangnya 3 bulan

Untuk penderma wanita

  1. Tidak mengandung

  2. Tidak datang haid

  3. Tidak menyusukan anak

p/s... Marilah Kita Menderma DARAH
janganlah kita Menderma DARA

Saturday, September 25, 2010

Lirik Bunga Api Di hati - Shila, Stacy, Fara & Leya

1



Bunga Api Di Hati

Album Hangatnya Raya
Lagu: BUNGA API DI HATI
Penyanyi: Stacy, Fara Fauzana, Shila & Leya




Bilakah kau kan tiba?

Hari Sabtu jam tiga!
Tak sabar nak berjumpa
Dengan semua teman lama!

Kukirim hadiah kota!
Kukirim khabar desa!
Aku di sini (oh oh)
Engkau di sana (oh)
Tetapi kita masih kita!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

Kau mesti ke rumahku!

Sepertinya selalu!

Mata pasti tak pejam
Bercerita sepanjang malam

Dulu kisah remaja
Kini kisah dewasa
Aku di sini (oh oh)
Engkau di sana (oh)
Setahun sekali berjumpa!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

Riangnya
Bertemu lagi
Bagaikan bunga api di hati!
Pabila
Bersua kembali
Bagaikan langit memekar
Berwarna-warni!

Lagu: Shazee Ishak & Omar K (re:PLAY Music Sdn Bhd)
Lirik: Rafidah Abdullah (re:PLAY Music Sdn Bhd)
Terbitan, susunan muzik, rakaman dan adunan: Shazee Ishak di Fuse
Gitar: Jamie Wilson
Bass: Kelly

Thursday, September 23, 2010

Kemajuan Diutamakan Rakyat Diketepikan...

10

Kemajuan Diutamakan Rakyat diketepikan ?

inilah yang bakal berlaku di penempatan aku beberapa
bulan dari sekarang di mana penempatan aku
dan 80 keluarga Melayu lain akan di ambil
oleh pihak² tertentu bagi membina highway
yg konon2nya memudahkan perjalanan..
(mat rempit ada trek baru la lpas nie)

surat bagi menghadiri perbincangan bagi pngambilan
penempatan telah dikeluarkan oleh pjabat tanah @#^(*
dan perbincangan masih berjalan..
kalu diikut hati nak je snOoker kepla org yang
kasi cadangan pembinaan highway nie...
lepas nie bina rumah bwah jmbatan la jwabnye..
xp0wn ramai2 la pakat balek kampung tanam durian..

p/s... satu persatu kwasan perumahan Melayu
nak dimajukan ? atau diambilalih ?
pelik...

nntikan ape yang bakal berlaku lepas nie..
doakan smua selamat..

Tuesday, September 21, 2010

tMNet Gurau KASAR verSi 2

10

@#&)@$^)^%!
tanda aku mencarut dlam hati...

setelah ditipu semalam
hari ini aku tertipu lagi...
minah yang suruh aku isi borang dan jumpa
dia esok pagi ilang entah kemana
batang idung p0wn. x nmpak.. @!@^(#!

teruk pnye services kalu xm0h keje
xyah menyusahkan orang laen..
ambik ja kerja lain.. jgan jadi #!@*^!#
hari ini aku kna tunggu 1 jam stgah
untuk terminate streamyx...
+ 2 jam smlam
kire2 ambil masa 3jam stgah untuk
terminate streamyx
what the @#)^!+%

sblum di terminate aku diplawa utk ambik
pakej yg lebey murah utk kelajuan yang sama
dngan harga rm38 shaja...
mmg tolak idop2
SERIKKKK..


 
p/s... sesiapa yg pkai streamyx RM60 sblan + telifon rumah
bley dpat tawaran murah RM38 
bila anda apply utk terminate streamyx

Monday, September 20, 2010

tMnet gUrau KASAR ?

6

perghhh...
hari nie memang aku terkena dngan ..... tmnet

pagi2 kul 10.30 lagi dah terpacak kat bgunan tmnet nak
stopkan streamyx coz pc rosak dah berbulan x repair
isk isk isk..
takkan nak byar jerk tp x pkai kan ?
so aku p0wn pergi la nak stopkan or terminate
sementara waktu

bile dia kasi nombor beratur terkejut gak
aku dpat no 2011 nak kna tgu smpai 2040
gulink pnye gulink lompat pnye lompat
jlan punye jlan dah 2 jam 15 minit baru la
nombor aku di panggil..
ble smpai depan kaunter
dia ckap kna isi borank terminate dan salinan IC pemohon
perghhhh panas beb dah tgu 2jam lebey baru dpat tau..
rase mcam nak maki p0wn ada...

tp naseb baek dia ckap isi esok pagi dtang trus jmpa dia xyah
ambik nombor lagi..
so kita tgok la esok aku ngamuk ke tidak kat tM ...

p/s.... buang masa aku menanti ja..
perghhhhh... panas²

Saturday, September 18, 2010

shoutmix banned blOg abgferOz ??

10

url jiwarosak di banned.. ??

adushh.. inilah akibat ble tgan laju sngat menaep
smpai x sempat2 bace msg..
last2 kna banned dok shoutmix..
isk isk isk...

ada sesiapa tau gimane nak remove banned shoutmix ?
uwaaa... nak blogwalking p0wn susah klu da kna banned

p/s... jgan taep laju2 kat shoutmix kalu xnak kna
banned mcam aku ...
bla bla bla bla...

Thursday, September 16, 2010

16 September 1963 @ 1st Sambutan Hari Malaysia

4

Selamat Menyambut Hari Malaysia

alhamdulillah... setelah sekian lama..
kerajaan akhirnya meluluskan 16 september sebgai cuti umum
bagi menyambut Hari Malaysia dimana
pada hari ini tanah melayu bertukar nama
kepada 'Malaysia' dan pada hari ini
jugalah Sabah dan Sarawak digabungkan dengan
Tanah Melayu bagi membentuk sebuah
negara yang merdeka dan berbilang kaum iaitu
MALAYSIA

p/s... Selamat Hari Malaysia to all Malaysian...
Peace nO war
i Malaysia

Sunday, September 12, 2010

abgferOz in Orange

15

abgferOz in Orange..

open hOuse abg kepada ayah ku..
mreka2 yang pkai bju warna orange adalah famly aku
hik hik hik..
hari raya pertama dok raye2 rumah adik bradik ayah aku...
letey beb walaupun duet raye xdpat tp perut makin besar
isk isk isk...
hbis la aku ngandungg...
brape bulan...
3 blan...
lepas nie kna joging balek utk kuwusss...
perghhh... leteynye xbley nak taep byk2
baru ja smpai kl
4jam perjalanan dari perak
aminn.. slamat smpai..

p/s... korank mngandung brape bulan ekk ??
duet raye dpat byk tak ??

Thursday, September 9, 2010

ketahUi Rahsia sOlat

2

Rahsia Solat

Salam semua,
Sememangnya semua tahu yang solat itu wajib dan seperti
sedia maklum Rukun Solat ada 13 kesemuanya,
namun apakah fadhilat atau rahsia di sebalik Solat.

Suatu yang saya ingin berkongsi bersama semua muslimin dan muslimat :D
Niat Sembahyang -
*dapat memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
- Berdiri Betul -
*ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
Takbir-ratul Ihram -
sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
- Fatihah -
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
- Ruqu’ -
Sebagai tikar kita di dalam kubur.
- I’tidal -
Akan memberi minuman air dari telaga
al-kautsar ketika di dalam kubur.
- Sujud -
dapat memagar kita ketika menyeberangi
titian SIRATUL-MUSTAQIM.
- Duduk antara 2 Sujud -
Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.
- Duduk antara 2 Sujud (akhir) -
Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.
- Tahhiyat Akhir -
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan
oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
- Selawat Nabi -
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
- Salam -
dapat memelihara kita di dalam kubur.
- Tertib -
Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

(sumber: JAKIM)
Renung-renungkan, moga semua yang membaca
dapat berkongsi akan rahsia/fadhilat
solat yang kita kerjakan seharian.

wassalam...
_BiBi_

Monday, September 6, 2010

Pengumuman Hari Raya Puasa @ AidhilFitri

9



Dengan pOstnya video ini..
saya Mohamad FeroZ bin Othman
dengan seikhlas dan setulus hati ingin
memohon ampun dan maaf sekiranya terlepas cakap,
terlebey cakap, atau terlebey buat..
mahupun ape² yang kurang..
ku susun 14 jari memohon ampun...
4 jari lagi pnjam orang laen pnye

p/s... kepada manusia yang bernama aidhil or fitri
korang jgan raye awal ok...
dah lew puase x penuh..
hik hik hik..

Saturday, September 4, 2010

Katy Lim Li Lian BIADAP

31

Kecik2 xm0h mampus dah besar menyusahkan orang...

sorang lagi geng Namewee
patut buang ja kerakyatan kalu dah tak reti
adab untuk tinggal di Malaysia

videO kelakar wajib tOntOn

6



Semoga aNda terhibur melihat videO nie

Friday, September 3, 2010

Lebih 50,000 Peluang Pekerjaan Di Malaysia

8

Malaysia Vs Indonesia

Syukurrr.. Alhamdulillahh...
rakyat Malaysia kini boleh bergembira apabila
kumpulan SENGAL dari indonesia yang bergelar BENDERA
memanggil pulang rakyat2 indonesia yang bekerja di Malaysia..

kira-kira 2 juta rakyat Indonesia yang berada di Malaysia
telah di seru pulang daripada perselisihan faham antara Malaysia
dan indonesia.. ini akan membawa keuntungan dan kemewahan
kepada rakyat Malaysia yang selama ini sanggup dan
rela berkongsi kemewahan bersama saudara² mereka
yang sesetengah drpada mereka tidak reti bersyukur...

kepada rakyat indonesia... pulang laa...
saudara² kamu sudah seru pulang...
pulang la bekerja di negara sendiri...

p/s... kepada rakyat2 Malaysia yang menganggur
nantikan peluang pekerjaan ini
thanks for nothing to BENDERA

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More