Tutorial Navigation Bar





Navigation Bar

thanks utk yang request tutorial nie..
sebenarnya dah lame aku nak buat tutorial nie tapi disebabkan ramai
dah buat tentang tutorial nie bermacam2 gaya
so aku cancelkan niat aku..

tapi baru2 nie aku terima request dari 2 orang tanye
macam mane nak buat navigation bar @ menu bar
mcam aku punye nie..

1st. click kat design
then click Edit HTML
tekan ctrl + f dan search <div id='header-wrapper'>

paste code seperti dibwah.
contoh

<div id='navigation'>
<ul>
<li><a href='http://jiwarosak.blogspot.com/2010/04/check-your-pagerank-pr.html'>bLog PageRank</a> </li>
<li><a href='http://jiwarosak.blogspot.com/search/label/pingblog'>Submit/Ping blOg</a> </li>
</ul>
</div>


p/s... anda bley tambah sbnyak mane anda suke..
selamat mencuba..

10 ulasan

♥ solehah ♥ berkata...

abg feroz..nk tnya..
cmana nk letak link2 2 nmpak center??
salu bwat cm tepi je..
klu center cm nav bar ne.bru cntek.hee.. :)

mira_nas berkata...

oohh.. menarik gak eah.. tapi , malas betul nak belek g edit blog tu.hehe

YomahaYomaso berkata...

i really need it...thnk u bro..apa2 kalau tak jadi saya kembali ke sini

Unknown berkata...

kalu biase pkai center code..
tpi kalu html x brape nak ingat..
tapi kalu nk center gak bubuh kasi penuh la.. mesti center
hik hik

eB ezrin berkata...

camner lak nak wat yg cam komen2 terkini tuh?... leh ajar?... tq... >_<

shazwani berkata...

salam..
macam mana kalau blog saya x de code ni ...<div id='header-wrapper'.., tak boleh la nk buat link2 tu yer?please help...saya pelu letak link tu on my blog...

ym saya: g_nature83

shazwani berkata...

salam..
macam mana kalau blog saya x de code ni ...<div id='header-wrapper'.., tak boleh la nk buat link2 tu yer?please help...saya pelu letak link tu on my blog...

ym saya: g_nature83

SI GADIS AYU ADRIANA berkata...

uhuks..kiter x jd la buat..huu

AbgferOz berkata...

shazwani : try search header-wrapper kalu tada gak kna paste code nie bwah code header kamu.. kna tgok btoi2..

si gadis : kna plan2 kayuh :) bley tuh..

fatin berkata...

assalam abg feroz. nak request tutorial boleh? kalau boleh kan, mcm mne nak buat title post kite bergerak2 ? kalau abg feroz tau kan, and dah buat ke tutorial tu, inform fatin boleh ? blog lame fatin dulu penah buat.then bile buat blog baru dah xingat dahh. ni blog fatin http://fatinlokman.blogspot.com/ terima kasih =)

Dikuasakan oleh Blogger.