Header Ads

Parking LRT Pandan Jaya kena Bayar ??



Lrt Pandan Jaya

3 November - Lrt Pandan Jaya... cehh da mcam berita plak..
ngeee.. petang semalam aku teman jiran aku nak pergi ambik
adik dia yang turun bas di bukit jalil disebabkan takot
jalan sesak so kitaorg ambik keputusan naik lrt
di stesyen LRT Pandan Jaya...

bile turun ja parking kereta kat lrt pandan jaya
ada sorank mamat bangla nie dtang kat kitaorg
trus mintak rm3 utk parking keta kat lrt tuh...

aku dengan marahnye tanye la mamat nie
apasal mau kna bayar ?
dengan senang dia jawab kna bayar..
aku tnye dia lagi sapa suruh bayar ?
dia garu kepla cakap mmang slalu kna bayar..
aku tanye dia ada pasport ka ?
dia trus diamm..

tpi disebabkan jiran aku nak cepat dan takot
kereta dia kna pecah so dia bayar gak...
tpi hati aku tetap panas coz aku dah duduk dekat pandan jaya
nie dah 22thn tpi x penah plak bayar bile parking kat situ...
dan yang geram nye BANGLA plak yang mintak parking
kat orang MALAYSIA... tempat sndiri plak tuh..
yang LAGi geram tuh ble aku balek dari bukit jalil
si BANGLA tuh dah xda kat situ... dah ilang tinggalkan
kereta-kereta yang dah BAYAR PARKING

p/s.... nnti ble2 aku singgah kat lrt lagi aku nak tnye gak kat petugas2
rapid btoi ka kna bayar parking ??

16 comments

-nakai- said...

kt Lrt ceMpaka pun kena bayar parking juge la

AbgFeroZ said...

adushh.. kalu kna bayar ada org jage xpe.. ini balek2 tgok diaorg dah ilang.. isk isk.. nak kna buat aduan nie..

Cik Moon said...

pihak rapid kena alert menda camnie.. klu x.. menjadi2..huhu

AbgFeroZ said...

yupss.. takot silap2 rapid yang dipersalahkan..

diyana said...

lrt tempat lain pon kene bayar. hampeh giler.. siap open table tu

AbgFeroZ said...

yupsss.. open table.. kul 6ptg dngan table2 ilang..

cik wawa said...

mse jln nk g kolej,
mmg nmpk mat bangla tu
kutip duit..sampai mlm
diyer ade kat situ..

AbgFeroZ said...

xda lorhh kul 6.50 smlam tgok dengan meja2 dia dah lesap...

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

tandas pun bayar! heheheh... kan kan kan?

Lelaki Ini said...

siyesly geram!
kalo owg malaysia cnsider lagieyh

amira said...

sabar.. g buat aduan cepat..

suSuEmIMiE said...

ish..itulh psl...nih kena report kt mazidul nih..suh buat liputan skit...heheheee..
kat LRT bdr tsik selatan, kena byr rm4..so, mcmne yg park kreta kt ctu hr2 yuppp....

misSbLurRy said...

kebanyak penjaga haram...ambil kesempatan//pdhal kereta kene pecah juga

Sickelmo said...

BRO..aku ade masalah ni. semalam 15hb mac khamis,, aku parking kt kawasan lrt pandan jaya tu,aku tgk tempat tu open so aku parking la kt ctu. xtaw pun yg kne baya, pastu aku pun baya je r mls nk bising2, mse tu aku ondway g tasik selatan coz nk blek jb dlm 3 hari, pstu dh naik bas aku cek la tiket parking, kt ctu tulis utk sehari,, mcm mane ni, aku blek 2 hari lg,, agk2 kete aku selamat x??

AbgFeroZ said...

keyrill : diaorg tak jaga pun.. kdang2 tada org..

lelaki ini : yupss..

amira : dah bgtau pihak lrt.. dia kata terpulang la.. nak bayo ke idak..

mimie : heee.. tuh la ingat nak support pengangkutan awam tpi kna caj lebey utk parking plak :P

AbgFeroZ said...

miss : yupss.. tapi tak semua :)

sickelmo : kalu parking dekat dengan laluan tengah tuh insyallah selamat coz mmg ramai lalu lalang situ..
lagipun situ ada orang lepak malam²

Powered by Blogger.