Monday, August 23, 2010

Mencari Sinar Ramadhan...

9

Ramadhan Datang Lagi...

dah hampir sparuh bulan ramadhan kita berpuasa
akan tetapi ramadhan ini tidak dirasai kemeriahannya seperti
ramadhan sebelum ini...
adakah ramadhan tahun ini tidak bermakna ??
atau kita sudah melupakan erti ramadhan itu sendiri ??

waktu aku meronda2 di KL
aku nmpak mcam2 permandangan yang tak indah di bulan ramadhan..
orang islam(lelaki) yang isap rokok dengan selamber tepi banggunan,
yang minum dalam kereta, yang makan gula2(konon2 orang x prasan)
adushhh... sedey2.. kemana ilangnya sifat malu sesama islam ?
sedangkan saudara2 islam mereka ini sedang berpuasa sebaliknya
mereka dengan tidak reti malu selamber yaya makan...

yang perempuan selamber jalan bwa bekal KFC pukul 10 pagi
konon2 cuti puasa... kalu iya p0wn cuti..
tak payah la dok tayang
yang anda dapat CUTI utk berpuasa..

fuhhh... mcam2 lagi karenah kita bley lihat pada ramadhan ini..
adakah kita umat akhir zaman ??
isk isk isk..

p/s... beringat ingat lah kita sesame islam...

9 GigitaN:

salam ramadhan
singgah sini lama tak singgah sini..

itulah namanya dunia dah nak akhir zaman.. dunia dah semakin tua...isk..isk.. bertaubatlah sekalian umat

nak buat mcam mane..
kna sentiasa beringat la..
manusia nie makin tua walaupun umur masih muda..

kasihan tgok orang mcm2 ni...dah byak sngat dah...xterbendung dah masalah2 masyarakat kte hari ini..lagi2 pengangan agama yang wajib kite lakukan

harap2nya kali ni lebih baik dari tahun lepas la...
hehe...

tuh la.. ditegur mcam2 alasan di kasi... isk isk..
xbley nak buat pe..

memang kita umat akhir zaman..tak malu tayang diri tu tak puasa..adoii

doakan mereka diberi petunjuk.

salam Ramadhan dan selamat berpuasa...

mungkin betul lah kita diakhir zaman, tengok je la kes bunuh famili sendri, kes buang bayi, bencana alam dll...

smoga kita tak lupa dan leka

selamat berpuasa dan beramal , hohoho .

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More