Disaat Menyambut Kemerdekaan ke-53 di bulan Ramadhan..



Tema Hari Kemerdekaan ke-53
1Malaysia Menjana Transformasi

tidak sampai seminggu lagi negara kita akan menyambut
hari kemerdekaan ke 53 di bulan ramadhan
yang mulia ini ada saja berita2 yang tidak disedap
didengari dari seberang..
berita yang dimaksudkan adalah pembakaran jalur gemilang
 ngara kita iaitu bendera Malaysia...

isk isk isk...
kejamkah negara kita sampai bendera kita dibakar
disaat kita ingin menyambut hari kemerdekaan ngara kita...
bukankah kita bersaudara ? bukankah kita berjiran ?
dimanakah sifat sabar mereka dibulan ramadhan ini ?
bukankah kita dituntut agar bersabar dan berbuat baik di
bulan yang mulia ini....

bagi membantu mereka² ini lebih bersyukur dan bersabar
dalam mengharungi hidup di masa hadapan..
 aku akan BOIKOT
ape saje dari Indonesia..
bukan tanda PROTES atau DENDAM
cuba sebagai ingatan dan pngajaran
jiran, saudara dan kawan...

Bersahabat selagi bolehh...
Bersyukur selagi cukup...
Beringat selagi hidup...


p/s.... say no more to music and filem from indonesia
Bye Bye Bye...


12 comments

diana said...

memang tak minat ape2 tentang
indonesia dari dulu lagi..

Ashraq Salahuddin said...

Bro,, cayalah bro...say no more entertainment that coming from baling taik punya country....

buat apa sapot dorang..duit kita bagi, taik kita dapat...FAK!!

Gua ada buat entri pasal ni di Geng Ayam Penyet Buat Hal Lagi
Jugak kat sini Indone buat taik

AbgFeroZ said...

btoi2..
kita pnye sokong..
pnye buat baek.. tp
taek yg diaorg blasss..
say no more..

~~dieylah~~ said...

apa nak jadi ngn dunia skrg..perang cni sna..gaduh2 hal yg x ptt gduh.benda kecik jd besa.mcm2..ish3..
harp diaorg dpt balasan yg setimpalnya.. :D

qimie budak hensem said...

boikot.. maruah negara harus dipelihara

Azmi said...

boikot2
harus lah kita boikot semua benda dr indon..mmg xkenang jasa betul...
kita bagi makan dekat rakyat dia pastu dia hina negara kita plak....

wany dianwanie said...

1 malaysia...rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.......
no more to indonesian produk....huhuh

Syaza Syahira said...

bla mnganggur,xde keje,pikiran xbrkembg,pk lurus dn -ve,ngara sndri pn xbtol,bla tgk org dorg kna thn, dorg klam kbut.

dr dlu asyk demonstrasi,pk dgn wat mcm tu,die diaggp org yg gla brni,phlwan pmbela ngara.bla ank2 tgk,jd trpengaruf.dats y smpai skrg still popular dgn demonstrasi.

syue said...

indon ni teruk gila kan. =="

NahDaTuLIzaH said...

Sebab tak sedau diri tu yang sebok nak kondem orang.
Dari buat camtu baik pikir camne nak up kan ekonomi negara tuh. At least takde la nak menumpang kat negara orang nanti.

yebbit + . + said...

lagi plak isu tambahan si namewee & pengetua tu yg dah sah2 org malaysia. ntah pape dorgg ne.

dinda.teJa said...

tak tahu malu tul...

Powered by Blogger.