Saturday, July 24, 2010

aNda Muflis @ Bankrap

5

Kuala Lumpur : Seramai 38,357 individu berusia 25 hingga 44 tahun
diisytiharkan muflis di seluruh negara dalam tempoh 65 bulan sehingga
Mei lalu, trend yang amat membimbangkan kerana
status itu boleh menjejaskan masa depan golongan muda.

Ini bermakna 41 orang bankrap setiap hari yang berpunca daripada
kegagalan menyelesaikan pinjaman sewa beli kenderaan,
tidak dapat mengawal penggunaan kad kredit  hingga
banyak hutang tertunggak selain pinjaman peribadi.

Sumber daripada Berita Harian

aduyaii.. kalu da bankrap xbley nak buat pinjaman lagi..
kalu x bley buat pnjaman mcam mane nak business ? study ? kawen ?
fuhhh... pikir2 kan lahhh...

Berbelanja dengan Cermat
anda pasti selamat...

ingat ferOz
pasti cermat
ingat ferOz
pasti selamat 

5 GigitaN:

ikut nafsu binasa
utk berlagak merana...

kalu gaji 20sen seblan xyah la
nak pnjam2 nak beli bmw..
ukur spender ikut saizz .... :)~

hoh.. kena buat perancangan kewangan dari sekarang.. x mahu muflis..!

sekarang ni senang sgt nak muflis...kena hati2 bila berbelanja...kad kredit pun tak boleh buat main....

bahaya pakai kad kredit..kalau hutang tak boleh bayar nanti nama pun kena blacklisted...nti kita sendiri yang susah...pening kepala ooi..

ingat ferOz
pasti cermat
ingat ferOz
pasti selamat

hehe...sendiri mau ingat..!!

ini orang paggil punggung kecik taik besar.... (betoi ka? aku main blasah jer)

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More