Semua Orang Dilahirkan Pandai...



ngeee... post ini aku tujukan kepada orang yang rase dia
lebey pandai dari orang lain...
siapa rasa dia pandai cuba angkat pusat...
huk huk huk...
boley ?? xbley ??
smua orang sama ja...
xda yang pandai dan xda yang bodoh..
yang buat2 bodoh ada la kowt...
knapa aku ckap smua orang sama pandai ??
pasal ilmu tuh bukan hanya di sekolah atau di universiti.. ilmu yang
kita perolehi di sekolah dan universiti maybe hanyalah 10%
dari ilmu kehidupan yang harus kita tahu..
byak lagi ilmu yang kita tidak tahu tp orang lain tahu..
contohnya tak semua orang yang belajar di universiti tahu
mcam mana nak mengendalikan kayak tpi.. orang yang belajar
xhbis spm tahu cara kendalikan kayak..

maksudnya disni.. ilmu itu ada dimana2.. cuma kdang2 kita terlampau
taksub untuk jadi pandai tp tidak sedar yang cara bersukan or cara menyikat
rambut juga adalah ilmu..
setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2..
semua orang dilahirkan dengan kepandaian yang berbeza2
kita hidup sebagai manusia ini saling melengkapi..
ada doktor, ada peguam, ada promoter, ada tukang kutip sampah,
ada tukang buat jalan... kalu salah satu xda maka hidup ini mcam
x lengkap.. tp ada sesetngah orang yang bodoh sombong
pikir diaorg bley hidup sndiri..
bolehh memang bolehh.. tp tempah keranda awal2 laa..
tiap2 hari lepas balik kerja duduk dalam keranda tkot nnti
xda orang plak yang nak tanam.. al maklum la.. kita xtau
ble kita akan mati...

so berbaik2 la dngan smua orang xkira la orang itu kerja
gali longkang ka, kutip sampah ka, angkat barang ka..
sbenarnya byk pngalaman atau iktibar yang kita
dpat belajar dari diaorg ini... dan mungkin satu hari nnti
diaorg inilah yang akan membantu anda ble anda dlam kesusahan...

p/s.. ada yang nak kawan dngan aku x ??
kalu nak kawan blanje aku kfc :)~


11 comments

AbgFeroZ said...

nie baru sinopsis..
hahaha nnti aku post lagi pnjang..

Aini said...

hidup saling melengkapi =)

Indian Textile Tradition said...

I like your this post, i have seen something unique here...

hani said...

btul tu..sesiapa yg nak blajar jadi pandai pun boleh..nak dngan tak nak je...rajin ngan malas..masing2 pandai dalam bidang masing2..

AbgFeroZ said...

mmg semua orang di lahirkan pandai
tp dalam bidang yang berbeza2 :)
so jgan kata diri kita bodoh..
cuma kita kna cari bidang apa yang kita pandai :)

Colourful life said...

yeh!!..betul tu..
ilmu ada dimana2 saja
(-_-")

BezBuddy said...

btol..masing2 ad kelebihn...ad org pndai dlm peljrn ade org pndai dlm kemhirn..mcm2 lgla...hehe

AbgFeroZ said...

yey!! aku btoi 20000 markah utk aku :) ahaks..

NUNU EERA said...

pengalaman ilmu yg pling bermakna..

darkbatman said...

bro, aku nk kwn ngn ko.. sumpah! aku nk kawn.. sok jgn lupe KFC. ahha

Indian Textile Tradition said...

ad org pndai dlm peljrn ade org pndai dlm kemhirn..mcm2 lgla.

Powered by Blogger.